Przed Światowym Dniem Młodzieży w Lizbonie, Papież Franciszek słucha obaw młodych ludzi, którzy dzielą się swoimi osobistymi historiami, nadziejami i wyzwaniami. Oferuje im pocieszenie i zachętę w drugiej edycji “Popecastu” wyprodukowanego przez Radio Watykańskie – Vatican News.
Młodzi ludzie z różnych środowisk
Młodzi ludzie prezentowani w tym drugim podcaście reprezentują różnorodność tła i grup wiekowych, dzieląc się swoimi trudnościami, ale także dynamizmem i nadziejami.
Bóg kocha cię
Papież Franciszek wysłuchał historii Giony, który mówił o wyzwaniach związanych z byciem wierzącym, jednocześnie akceptując rzeczywistość posiadania fizycznych wyzwań i bycia transpłciowym. Papież zaoferował słowa zachęty, mówiąc: “Bóg kocha nas takimi, jakimi jesteśmy” i że “Pan zawsze towarzyszy nam, zawsze. Nawet jeśli jesteśmy grzesznikami, zbliża się, aby nam pomóc”. Papież dodał: “nie poddawaj się, kontynuuj dążenie do przodu”.
Zawsze dąż do przodu
Słuchając historii Edwarda i Valerija, obu odbywających karę w młodzieżowej społeczności korekcyjnej, Papież dowiedział się o ich trudnych sytuacjach rodzinnych i porzuceniu, które doprowadziło do popełnienia przez nich przestępstw, których teraz żałują.
Horyzont nadziei
Arianna opowiedziała o swojej walce z chorobą dwubiegunową, która spowodowała u niej momenty wielkiej radości, ale także momenty, kiedy rozważała samobójstwo. Jednocześnie powiedziała, że czuje, że jest “ocalona przez Boga”.
Wzbogacony przez różnorodność
Następnie Papież wysłuchał Valerii, nauczycielki religii, która przekazała opinie, które otrzymuje od swoich młodych uczniów, którzy pragną Kościoła bardziej przejrzystego, młodzieżowego i bliskiego ludziom w ich życiu.
Idź na Światowy Dzień Młodzieży
Na zakończenie, po zapytaniu, kto pojedzie na Światowy Dzień Młodzieży, Papież Franciszek wezwał swoich młodych rozmówców w “Popecast” do podjęcia wysiłku uczestnictwa we wszystkich wydarzeniach ŚDM, nazywając to doświadczenie, które uznają za bardzo satysfakcjonujące, pełne wspólnoty, świętowania, nadziei i radości.